fredag 16. desember 2011

Et søtt bilde av kontaktpersonen min og mannen hennes, aka Chantal og Philip.



Hun tok meg på noe som heter souper spahgetti som naturlig nok er en middag med spaghetti, men hvor inngangs bilettpengene går til intekt til noe. I dette tilfellet orkesteret til sønnen hennes som spiller både trommer og skasofon.



Forrige helg var jeg også på julemiddag med venninnene mine!



Utrolig koselig i ogmed at jeg nesten forsto alt som ble sagt rundt meg. For forrie gang vi var alle sammen som dette så hadde jeg gått på skolen i en uke og forsto nesten ingen ting av det som ble sagt på fransk, så nå vet jeg ihvertfall at det går fremmover med språket!


Super kokker!




Vi digger sjokolade her i Quebec også, men smeltet og med frukt! fondue <3





Og denne helgen har jeg vært i Trois Rivieres og besøkt min kjære Celina for andre gang. eller nå er det fredag igjen så det flir jo egentlig forrige helg..  jeg må blogge litt oftere her..uansett såee.. Det var første gang jeg møtte familien hennes og så hvordan hun bodde, noe som var veldig rart i og med at jeg vet hvor celina bor på ordentlig! men det var selvfølgelig veldig koselig og henge med en nordmann nå i jula, spesielt noen jeg kjenner fra før av! <3


Søsteren til Celina, og Celina


Fredag kveld/natt bakte vi pepperkaker!
formene jeg kjøpte på IKEA var veldig canadiske, i former av elg, ekkorn og rev, men kaker ble det uansett!


I produksjon.


8-10 min i ovnen


add litt nonstop

1-2 timer med håndarbeid


 så var de mest avanserte pepperkakene jeg noen gang har bakt ferdig!


svært fornøyd med resultatet!


På lørdag var vi på julemiddag med venninnene til Celina, som er noen av de søteste jentene jeg har møtt!
vi spiste god mat, danset litt og utvekslet gaver. Det var egentlig ikke meningen at jeg skulle være med på den gaveutvekslingen, men det hadde kjøpt en overaskelse gave til meg og laget et kjempe koselig kort! såå søte <3



på søndag fikk jeg chille i disney genseren til Celli heledagen. Vi gikk oss en tur senere på dagen, også ut ifra ingen steder hørte vi masse julemusikk fra et kor, så vi løp til kriken hvor det var julekonsert, og endelig fikk jeg litt av den gode gamle julefølelsen.



Kjenner jeg savner de der hjemme litt ekstra nå i julen.. Gleder meg veldig til å se dere igjen på ordentlig, selv om det fortsatt er en stund til :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar