mandag 12. september 2011

Jeg begynte egentlig på dette innlegget i går, men jeg ble aldri ferdig...

For de som ikke kan lese er det masse bilder denne gangen.


Denne helgen har vært veldig inspirerende med AFS sammenkomst! Møte var her i Boucherville på søndag så Chantal (kontakt personene min) og meg slang oss på syklene. På møte var alle afs'erne som bor rundt om i området her. Vi fikk utveksle tanker og ideer om skolen, Canada og familiene våres. Noe som var veldig nyttig!


Kjentfolk!!! Så hyggelig å treffe noen av de andre nordmennene. her Renate og Oda. (Vi er nesten som en familie)



Digger dette bilde!



På slutten av dagen skrev vi brev til oss selv om hvordan vi syns ting er nå, og hvordan vi tror det kommer til å bli når vi drar hjem. Vi får det tilbake på slutten av året, det kommer til å bli så gøy å lese! Etter det måtte alle landene bidra med et lite kulturelt innslag, og vi nordmennene (plus svenske Agnes) sang "jeg gikk en tur på stien" med avanserte danse moves til. Så tok vi våre farvell og gleder oss til neste møte med eple plukking den 25 sep!


Her er middagen som sto å putret på grillen når jeg kom hjem. hehe, øl kylling! Det var godt.
Digger middagene her borte! Det blir brukt så mye tid og ikke minst kjærlighet på å lage mat, de spiser ikke bare for å spise.

Men dette var jo ikke hele helgen min, den begynte jo på fredag med taco og familie movie night. Første gang jeg var i en videobutik her ogdet var egentlig ganske så likt som i Norge (Sett bort i fra at alle filmene har fransk tale!)

Lørdagen var det nytt program på bodyPen. Skal understreke at Sophie og meg var svært missfornøyde med sangutvalge...
Treningen var etterfulgt av en en liten skypis med Celina, før vi dro ut for å plukke epler på en gård i nærheten. Veldig koselig! kjørte traktor og plukket epler i solskinnet.

Ce soir, aka på kvelden var jeg i bursdag til to av jentene på skolen, Olivia og Mèlissa.



Hehe, en arting kveld! Jeg sang bursdags sangen på norsk!


Olivia.



En herlig gjeng! Og herlig sjokolade fondue med frukt :D


Leverte inn ballkomite søknadden min i dag, så nå er det bare å kysse fingrene!

Ja, jeg har konvertert.. leser i den hellige boka mi hver dag nå!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar